Hitta en säljcoach

Vill du hitta en säljcoach? En säljcoach hjälper säljavdelningen att nå bättre resultat. Leder du en grupp säljare och vill utveckla er försäljning? Ta hjälp av en säljcoach och öka försäljningen på företaget! Hitta och jämför säljcoacher från Sveriges främsta aktörer.

Skickar...

Offertförslag på utbildningar inom försäljning!

  • Spar tid - vår personal hjälper dig!
  • Fyll i dina uppgifter, gör en förfrågan och få snabbt svar från upp till 5 aktörer
  • Få direktkontakt med utbildningsaktörer på distans, online eller i din stad
  • Jämför och välj den utbildning som passar dig bäst!
  • Din förfrågan är helt gratis!

    Beskriv inriktning på utbildningen, så vi kan hitta de bästa förslagen för just dig.

    Utbildare Utbildning Upplägg Start Ort Pris Jämför

    Säljcoaching, teamcoaching, livscoaching och Executive coaching

    Practor

    Kompetensutveckling
    Anpassat
    Coaching
    Löpande
    Rikstäckande
    1000 SEK

    Utveckla er försäljning - Företagsanpassad grupputbildning

    Affärskraft i Skandinavien AB

    Kompetensutveckling
    Företagsanpassat
    Löpande
    Flera orter (4 st)
    -

    En säljcoach för ökad försäljning

    Försäljning är hjärtat i verksamheten. Det är säljarnas aktivitet som betalat alla löner, utan sälj finns ingen verksamhet. Det är så oerhört viktigt med kompetensutveckling på det här området och mer en säljcoach kan ni sätta rutiner som gör er ännu bättre!

    Är du ny i chefsrollen på en säljavdelning? Hitta chefsutbildning på studier.se

    Säljutbildning

    Nyckeln till att sälja mer är utbildning och daglig träning. Det finns så många delar i ett säljsamtal man kan förbereda, träna på och förfina.

    Sätt mål för bättre säljresultat

    En säljcoach kan hjälpa er sätta mål som grupp och individuella säljmål. Visste du att den som skriver ner sina mål har 20 gånger större chans att nå sina mål? Ber du sedan någon att hålla dig ansvarig för de mål du satt upp har du 80 gånger större chans att lyckas. Så skriv ner era mål och dela detta med varandra på säljavdelningen. Att återkomma till målen varje dag och utvärdera är också något som är viktigt att få rutin på.

    En bra säljare är en god lyssnare

    Vi köper av dom som vi tycker om, och ett enkelt sätt att få kunden att gilla dig är att visa intresse genom att ställa bra följdfrågor. En säljcoach kan hjälpa er som team att analysera vilka frågor som leder säljsamtalet framåt i rätt riktning, samt vilka följdfrågor som kan vara relevanta i sammanhanget. Med frågor leder du samtalet. Med frågor får du kunden att själv förstå att du har något som denne behöver.

    Behöver du hjälp att förstå olika personligheter? Gör ett DISC personlighetstest.

    Presentera med kundnyttan i fokus

    En säljcoach hjälper ert företag kommunicera med kundnyttan i fokus. Du behöver måla upp en bild för kunden och skapa känslor.

    Våga gå på avslut, flera gånger

    Att fråga är det viktigaste! Om det känns läskigt kan du öva i vardagen, fråga din mamma/flickvän/pojkvän efter sådant du tror att du inte ska få. Visste du att 90% av försäljningen sker efter fem försök eller fler? Så våga fråga efter order på flera olika sätt, bemästra alla invändningar och förbered svar att leverera med lugn. En säljcoach kan tillsammans med er analysera de vanligaste invändningarna så att ni kan möta dem på bästa sätt. Du vill inte heller bli tjatig, utan måste förbereda flera olika fraser för avslut. En säljcoach lär dig vad du ska säga och hur.

    Köpsignaler

    Lär dig lyssna efter köpsignaler. Vad är en köpsignal? Öva och lär dig fånga upp dessa så att du kan gå på avslut i rätt tid. Frågar du för tidigt kan du gå miste om en fin affär.

    Analysera och utvärdera

    Hur ofta spelar säljarna in sina samtal? Och hur ofta lyssnar de på dessa och analyserar sin insats? Som säljare är det viktigt att sträva efter utveckling varje dag, och att lyssna på sina inspelade samtal är en värdefull del av detta.

    • Har jag en intresseväckande inledning? Du har inte många sekunder på dig innan kunden har bestämt om det är värt att lyssna på dig eller inte.
    • Leder du samtalet med relevanta och öppna frågor? Visar du intresse med bra följdfrågor?
    • Presenterar du produkten/tjänsten med kundnyttan i fokus? Anpassar du presentationen utifrån den information du samlat med dina frågor?
    • Får du några köpsignaler och hur många gånger frågar du efter order?
    • Vilka invändningar fick du och hur möter du dem?
    • Är det roligt att lyssna på dig, är du entusiastisk?

    Det här och mycket, mycket mer får ert säljteam hjälp med av en säljcoach! Hitta och jämför utbildningar i försäljning på studier.se