Kurser i marknadsföring
Letar du efter kurser i marknadsföring för att bli ännu bättre på att nå ut till dina kunder? Kanske är du redan marknadsförare eller ska börja ta dig an uppgifter inom ämnet i din yrkesroll. Vässa dina kunskaper och bli ännu bättre med en kurs i marknadsföring anpassad efter dina behov och verksamhet.
Varför bör man kompetensutveckla sig inom marknadsföring?
- Specialisera dig
- Få bredare kunskap i att nå ut målgrupper
- Erhålla nya kompetenser inom marknadsföring
- Bli ännu bättre än du redan är idag
Fyll i formuläret nedan så hjälper vi dig hitta rätt vidareutbildning för att du ska bli en ännu bättre marknadsförare!
Låt oss hitta en kurs i marknadsföring åt dig!
- Spar tid - vår personal hjälper dig!
- Fyll i dina uppgifter, gör en förfrågan och få snabbt svar från upp till 5 aktörer
- Få direktkontakt med utbildningsaktörer på distans, online eller i din stad
- Jämför och välj den utbildning som passar dig bäst!
- Din förfrågan är helt gratis!
Utbildare | Utbildning | Upplägg | Start | Ort | Pris | Jämför |
---|---|---|---|---|---|---|
Digital B2B-marknadsföringBerghs School of Communication | Kompetensutveckling Kurser | Löpande |
Rikstäckande
Stockholm
Stockholms län
| 38 750 SEK | ||
AI inom marknadsföring – kundanalysWebbdagarna Academy | Kompetensutveckling 1 dag Onlineutbildning Öppen utbildning |
Flera orter (4 st) | 8 950 SEK | |||
Målgruppsanalys för bostadsutveckling – så gör duFastighetsnytt Akademi | Kompetensutveckling 1 dag Företagsanpassat Öppen utbildning | Löpande |
Rikstäckande
Stockholm
Stockholms län
| 9 900 SEK | ||
Diplomerad projektledare – kommunikation och marknadsföringResumé Akademi | Kompetensutveckling 2 dagar Företagsanpassat Öppen utbildning | Löpande |
Rikstäckande
Stockholm
Stockholms län
| 16 900 SEK | ||
Certifierad conversion managerWebbdagarna Academy | Kompetensutveckling 4 dagar Onlineutbildning Öppen utbildning |
Flera orter (4 st) | 24 800 SEK | |||
Annonsera på Facebook och InstagramWebbdagarna Academy | Kompetensutveckling 1 dag Onlineutbildning Öppen utbildning |
Flera orter (4 st) | 8 950 SEK | |||
Kurs i copywriting på distansNordic Tech Institute - Utbildningar på distans | Kompetensutveckling Distansutbildningar E-Learning Onlineutbildning | Löpande |
Distans
| 7 495 SEK | ||
Kurs i SEM och Google Ads på distansNordic Tech Institute - Utbildningar på distans | Kompetensutveckling Distansutbildningar E-Learning Onlineutbildning | Löpande |
Distans
| 4 995 SEK | ||
Kurs i SEO på distansNordic Tech Institute - Utbildningar på distans | Kompetensutveckling Distansutbildningar E-Learning Onlineutbildning | Löpande |
Distans
| 4 995 SEK | ||
Kurs i Google Analytics och webbanalys på distansNordic Tech Institute - Utbildningar på distans | Kompetensutveckling Distansutbildningar E-Learning Onlineutbildning | Löpande |
Distans
| 4995 SEK | ||
Certifierad Social Media ManagerAcademy Online | Yrkesutbildning E-Learning Program | Löpande |
Distans
Rikstäckande
| 15000 SEK |
Kurser i marknadsföring
Med digitaliseringen och explosionen av sociala medier har marknadsföringskanalerna utvecklats och blivit fler. Idag har det aldrig varit lättare att starta ett företag, skapa en hemsida och erbjuda sin produkt eller tjänst på marknaden. Samtidigt har det aldrig varit svårare att nå ut i ”bruset” av alla reklambudskap som når potentiella kunder.
Är du företagare eller marknadsansvarig och vill lära dig mer på området har du hittat rätt. På studier.se hittar du flertalet utbildningsföretag som erbjuder kurser i marknadsföring.
Kanske är försäljning din stora utmaning? Här hittar du ett stort utbud av kurser och utbildningar i försäljning.
Från affärsidé till marknadsstrategi
Kanske driver du ett nystartat företag eller är redo för en nystart? Första steget är att definiera affärsidén och skapa en marknadsplan. I den här processen blir marknadsstrategin tydlig och du kan med hjälp av SWOT-analys identifiera affärsidéns styrkor, svagheter, möjligheter och hot.
På studier.se finns utbildningsföretag som vägleder dig genom den här processen.
Kommunikation mot just din målgrupp
Det är en god idé att specificera målgruppen för mer effektiv kommunikation. När budskapet blir för generellt, med målet att träffa en större målgrupp, är det få som tar till sig informationen. Kommunicera istället med din drömkund och var specifik i ditt sätt att tala, förstå kundens utmaningar och kommunicera hur er produkt/tjänst löser deras problem.
Går det att paketera din produkt/tjänst i en historia som berör kunden? Storytelling är en gren inom marknadsföring som många företag idag framgångsrikt använder sig av.
Söker du kurser mer specifikt inom kommunikation & förhandling, eller vill ni utveckla er internkommunikation kan du läsa mer om det på studier.se
Marknadsundersökning
För att specificera din målgrupp kan det vara värdefullt att göra en marknadsundersökning. Vilka åsikter och värderingar har din tilltänkta målgrupp? När du förstår målgruppens behov och önskemål kan du anpassa språk och budskap så det når fram.
Digital marknadsföring
Det digitala landskapet med sina vida möjligheter till digital marknadsföring kan kännas överväldigande. Här har företag nytta av att ha preciserat sin målgrupp. I vilken eller vilka kanaler befinner sig er typiska kund? En sociala medier utbildning ger dig bra kunskap hur du ska jobba med digital marknadsföring
Det finns som sagt många olika medieval när det kommer till digital marknadsföring, exempelvis annonsera på Facebook, Google-annonser, nätverkande på LinkedIn, nyttja draghjälp med ”influencers” på Instagram eller Snapchat, storytelling med videoproduktion och YouTube, mer klassisk annonsering med banners m.m. Medieval kan också behöva anpassas efter budget och kunskap.
Sökmotoroptimering
Idag söker de allra flesta information över Internet. Ofta är det en stor fördel att ha en hemsida och att optimera den så att kunden hittar till den via Google-sök, så kallad sökmotoroptimering. Att synas på Googles förstasida med önskade sökord är en viktig del i marknadsföringen.
Annonsera på Facebook
Att annonsera på Facebook är extra effektivt för de företag som definierat sin målgrupp. I Facebooks annonseringsverktyg kan du rikta annonser mot en specifik målgrupp i fråga om ålder, kön, demografi och intressen.
Vill du lära dig mer digital marknadsföring och sociala medier hittar du kurser på studier.se