KEY ACCOUNT MANAGER PÅ FRAMTIDSUTVECKLING - En del av AcadeMedia EdTech

Vad gör vi på Framtidsutveckling?

Som en ledande aktör inom sök- och jämförelsetjänster för utbildningar är vi stolta över att kunna erbjuda ett nätverk av attraktiva sök- och jämförelsetjänster till våra kunder. Tillsammans lockar våra plattformar över 7,6 miljoner årliga besökare i jakt på sin nästa utbildning eller arbetsgivare.

Vi är dedikerade till att främja och underlätta människors val av yrke och utbildningar och förankra det i arbetsmarknadens nuvarande och framtida behov av kompetens. Våra kunder är allt från skolor och kommuner till privata utbildare och stora koncerner.

Key Account Manager

Är du en driven och modig säljare som brinner för att skapa affärer? Framtidsutveckling söker nu en Key Account Manager för att stärka vårt säljteam i Göteborg. Vår startupkänsla, kombinerat med att vara en del av AcadeMedia, ett börsnoterat bolag, ger dig en unik möjlighet att växa och utvecklas i din roll.

Om rollen: Som Key Account Manager kommer du att arbeta med både befintliga kunder och nykundsförsäljning, där 30% av försäljningen kommer från vår nuvarande kundbas och 70% från nya kunder. Du ansvarar för hela försäljningsprocessen, från första kontakt till avslutad affär. I denna roll är det viktigt att du är självgående och proaktiv i att identifiera och skapa nya affärsmöjligheter.

Vi söker dig som:

  • Har 3-4 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom mediaförsäljning.
  • Är van vid att hålla möten på distans och behärskar digitala kommunikationsverktyg.
  • Har en stark förmåga att bygga och vårda kundrelationer.
  • Är modig, självgående och tar för dig.
  • Är social och har ett starkt driv för att uppnå resultat.

Dina huvudarbetsuppgifter och ansvarsområden:

  • Vård och utveckling av befintliga kunder (30% av arbetet).
  • Försäljning och intag av nya kunder (70% av arbetet).
  • Förhandling och förlängning av avtal.
  • Uppföljning av statistik och kundutfall.
  • Utveckling av tjänste- och produktpaketeringar.
  • Affärsutveckling.

Vad vi erbjuder:

  • En dynamisk arbetsmiljö med känslan av en startup, trots att vi är en del av ett stort börsnoterat bolag.
  • Möjlighet till distansarbete en dag i veckan och kontorsförlagt arbete resterande dagar.
  • Interna utbildningar och inspirerande föreläsningar för din personliga och professionella utveckling.
  • Tillgång till AcadeMedias förmånswebb med förmåner som rabatterad träning, friskvård och utbildning.
  • Tjänstepension och kollektivavtal.

Är du redo för nästa utmaning? Skicka in din ansökan till oss och övertyga oss om varför du är rätt person för rollen!

Ansökan:

  • CV
  • Personligt brev med en kort bakgrund om dig.
  • Deadline 31/1-25

Rekryteringen sker löpande och tjänsten är placerad i närheten av Kungsportsplatsen i centrala Göteborg. Vid eventuella frågor, kontakta Kristoffer Thorsell / Affärsområdeschef, på telefon +46313013335. Vi ser fram emot din ansökan! Notera att du måste använda länken ovan, vi tar inte emot ansökningar på mail.